Technische ondersteuning

Technische ondersteuning

Diensten op het vlak van ondersteuning en onderhoud die zowel de prestaties als de beschikbaarheid van het magazijn maximaliseren.

Onderhoudsdiensten

Technische bijstand en klantenservice om maximale beschikbaarheid van het magazijn te garanderen

Het technische ondersteuningsteam van Mecalux biedt een brede waaier aan reactieve en preventieve onderhoudsoplossingen om snel te kunnen reageren op elke nood, waar ook ter wereld.

Met deze service hebben klanten van Mecalux toegang tot volledig gepersonaliseerde onderhoudsplannen die zijn aangepast aan hun behoeften om de beschikbaarheid en prestaties van het magazijn te optimaliseren. Het ondersteuningsteam, bestaande uit gekwalificeerde experts, maakt gebruik van geavanceerde diagnostische technieken en geavanceerde tools om zo efficiënt en betrouwbaar mogelijk te kunnen werken.

De onderhoudsdiensten van Mecalux optimaliseren de beschikbaarheid en prestaties van uw magazijn

Voordelen van de technische ondersteuning van Mecalux

  • Maximale beschikbaarheid: de belangrijkste prioriteit van Mecalux is ongeplande onderbrekingen en downtime zoveel mogelijk te beperken, om de operationele continuïteit van uw magazijn te maximaliseren.
  • Ondersteuning 24/7: ons team is 24/7 beschikbaar om technische assistentie te bieden zodat we incidenten snel kunnen opsporen en oplossen.
  • Ingrijpen op afstand en ter plaatse: Mecalux kan op afstand bijstand en onderhoud bieden als geplande en ongeplande interventies ter plekke uitvoeren op het magazijn van de klant.
  • Wereldwijde ondersteuning: onze dienst na verkoop is beschikbaar voor klanten van Mecalux over de hele wereld via ons uitgebreid netwerk van technische kantoren.
  • Technische uitmuntendheid: ons team bestaat uit technici en experts met uitgebreide ervaring in preventief onderhoud en het oplossen van incidenten in opslagsystemen.
  • Oplossingen op maat: onze onderhoudsplannen zijn volledig configureerbaar en schaalbaar afhankelijk van uw eisen en kunnen mee evolueren met uw bedrijf. Op basis van verschillende cycle service levels (Office, Basic, Silver en Gold) krijgt u de gewenste mate van beschikbaarheid.
Met de technische ondersteuning van Mecalux kunnen we stilstanden in het magazijn beperken

Reactieve onderhoudsdiensten

Assistentie 24/7 en maximale reactiesnelheid voor het snel oplossen van incidenten

Als klant van Mecalux hebt u een hooggekwalificeerd team voor technische ondersteuning ter beschikking. Ons team reageert onmiddellijk op verzoeken om dringende assistentie, om stilstanden in uw magazijn tot een minimum te beperken en de normale werking zo snel mogelijk te herstellen. De beschikbaarheid van gespecialiseerd personeel 24 uur per dag, 7 dagen per week bevordert een snelle en effectieve afhandeling van incidenten.

Via ons callcenter krijgen de klanten van Mecalux onmiddellijke technische assistentie

Callcenter 24/7

Mecalux heeft een permanent beschikbare telefoonlijn waarmee onze klanten onmiddellijk toegang hebben tot gespecialiseerde hulp voor de diagnose en oplossing van incidenten op het vlak van elektromechanica en besturingssystemen. Deze technicus voert een eerste evaluatie uit van het gemelde probleem en geeft advies om het incident op te lossen of bijkomende actie te ondernemen.

Met ondersteuning op afstand kunt u incidenten oplossen via een externe verbinding met de getroffen apparatuur

Ondersteuning op afstand

Indien nodig voor het incident dat is vastgesteld, kunnen de specialisten van Mecalux op afstand verbinding maken met het Warehouse Management Systeem van de klant, met behulp van onze software voor externe verbinding. Zo kan de technicus de getroffen apparatuur in realtime bekijken en de controle overnemen om ermee te communiceren en het probleem op afstand op te lossen.

Een technisch team van Mecalux komt ter plaatse naar het magazijn van de klant indien nodig.

Interventie ter plaatse

Wanneer telefonische hulp en ondersteuning via een verbinding op afstand niet voldoende zijn om het probleem op te lossen, reist een technisch team van Mecalux zo snel mogelijk naar het magazijn van de klant. De maximale responstijd is afhankelijk van het cycle service level, maar ligt doorgaans tussen de 2 en 6 uur.

Preventieve onderhoudsdiensten

Preventieplannen op maat zodat uw magazijn nooit stilstaat

De onderhouds- en inspectiediensten van Mecalux zijn gericht op het anticiperen op incidenten en het continu optimaliseren van het magazijn om maximale prestaties te garanderen en de levensduur van opslagsystemen te verlengen. Het preventieve onderhoud wordt aangepast aan de behoeften en eisen van de klant om de reguliere activiteiten van het magazijn zo min mogelijk te doorkruisen. Het technische team past zich aan de ploegen en de werking van elk bedrijf aan.

Technisch team ter plaatse

De ervaring en kennis van Mecalux altijd aanwezig in uw magazijn

Met onze in-house technici hebt u permanent de beschikking over een technisch team gespecialiseerd in het operationeel beheer, opvolging en onderhoud van de verschillende automatische opslagsystemen van Mecalux. Deze dienst draagt bij aan het versterken van de operationele stabiliteit van het magazijn. Incidenten en downtime worden tot een minimum beperkt, hetgeen een maximale beschikbaarheid garandeert.

Software-ondersteunende diensten

Onderhouds- en opvolgoplossingen die de prestaties van de logistieke software van Mecalux optimaliseren

Als klant kunt u kiezen uit verschillende contracten voor technische ondersteuning en onderhoud voor alle logistieke softwareoplossingen van Mecalux, zoals het Warehouse Management Systeem Easy WMS. De meest geavanceerde cycle service level agreements voorzien in de beschikbaarheid van technici en software engineers 24 uur per dag, elke dag van het jaar, met responstijden van minder dan 1 uur.

Veelgestelde vragen

Mecalux biedt een breed scala aan reactieve en preventieve onderhoudsoplossingen. Deze gaan van 24/7 technische assistentie voor een snelle oplossing van incidenten tot periodiek magazijnonderhoud. Mecalux garandeert dus een zeer hoog niveau van beschikbaarheid aan klanten voor hun magazijnen.

Ja, de ondersteunings- en onderhoudsdiensten van Mecalux zijn afgestemd op de behoeften van elk bedrijf. De klant kan kiezen uit verschillende cycle service level agreemnts, afhankelijk van de prioriteit, het type dekking en het beschikbaarheidsniveau dat het beste past bij de eisen en kenmerken van uw bedrijf.

Beschikbare cycle service level agreemnts:

  • Office: Beschikbaarheid van technisch ondersteunend personeel van 8.00 tot 18.00 uur, van maandag tot en met vrijdag (niet op feestdagen).
  • Basic: beschikbaarheid van technisch ondersteunend personeel van 06.00 uur tot 22.00 uur, van maandag tot en met vrijdag (niet op feestdagen).
  • Silver: beschikbaarheid van technisch ondersteunend personeel van zondag 22.00 uur tot zaterdag 22.00 uur (inclusief feestdagen, niet op zondag).
  • Gold:  Beschikbaarheid van technisch ondersteunend personeel 24 uur per dag, van maandag tot en met zondag (inclusief feestdagen).

 

Ja, Mecalux biedt onderhoudsplannen met continue technische bijstand, 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Bedrijven waarvoor de permanente beschikbaarheid van technische ondersteuning minder belangrijk is (omdat ze bijvoorbeeld geen nachtdiensten draaien), hebben echter ook toegang tot beperktere onderhoudsplannen en ondersteunende.

Dankzij ons uitgebreide netwerk voor technische ondersteuning en bijstand is Mecalux wereldwijd actief.

Ja, Mecalux beschikt over een groot technisch team dat problemen op afstand kan oplossen en waarmee we onmiddellijk kunnen inspelen op elk verzoek om hulp. De klant wordt in contact gebracht met gespecialiseerde medewerkers die een eerste beoordeling uitvoeren en proberen het incident op te lossen. Indien nodig kan de technicus op afstand verbinding maken met het Warehouse Management Systeem van de klant om de apparatuur in kwestie te bekijken en er in realtime mee te communiceren om het incident op te lossen. Als ondersteuning op afstand onvoldoende blijkt, zal een technisch team van Mecalux zo snel mogelijk bij het magazijn in kwestie langskomen.

Vraag een deskundige